Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 18 september 2013

Detox -dag 3

Det här går bra, det enda jag saknar är mitt förmiddagskaffe (Frida håller med), men jag har varit med om betydligt värre ;) Även denna dag började med en citron/ingefära drink innan frukost. På förmiddagen blev det ekologiskt grönt te, en skiva hälsobröd med ost & paprika. Eftermiddagen bjöd på ekologiskt ört detox te, en banan & lite mandel. Här är min onsdag, frukost, lunch & middag.

This goes well, the only thing I miss is my morning coffee (Frida agree with), but I've been through much worse ;) Also this day began with a lemon/ginger drink before breakfast. In the morning, I had organic green tea, a slice of health bread with cheese & pepper. The afternoon offered organic herbal detox tea, a banana & some almonds. Here is my Wednesday, breakfast, lunch & dinner.


 Frukost: Ekologisk naturell yoghurt med kanel, hemlagad müsli toppad med blåbär & ananas.
 Dagens lunchlåda som blev vacker när den hamnade på en tallrik: Quinoa, svarta linser, sojaböner, ugnsbakade lila morötter, rödkål, fetaost, babyspenat, kryddor & citron.
Middag (blev något panikartat när killarna här hemma hade bestämt sig för korvstroganof, jag mixade genast ihop två ägg till äggröra): Äggröra med babyspenat, råris, sallad med rårivna morötter, rödkål & gurka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar