Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 11 december 2012

Måndagkväll

Måndagen avslutades med hemfärd i snöstorm, brödbak & provsmakning av Alfons & mormors lussekatter :)

Monday ended with going home in a snowstorm, baking bread & tasting of Alfons & grandmothers Christmas buns with saffron :)


En av Alfons gulliga lussekatter fick sällskapa mig under brödbaket :)
 Vrål hungrig, som man kan vara när man kommer hem från jobbet, tryckte jag i mig min första lussekatt för säsongen, halvvägs kom jag på att glögg till är ett måste ;)
 Fick ett infall & bakade bullar, från detta gamla favoritrecept som ni hittar HÄR!
När bullarna jäst klart, penlas de med ägg & toppas med sesam- & valmofrön...
Efter åtta minuter i ugnen är bullarna så här fina & fluffiga.
Dagens sista måltid blev nybakade bullar med ägg & kaviar med hett te :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar