Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 29 oktober 2011

Soppa på en spik

Älskade fredag, är det ändå inte veckans trevligaste dag?! Så här såg det ut hemma hos oss igår efter Alfons var nattad, Martin hade också anlänt för en helg i Malmö :0)

Beloved Friday, it's not the week's most pleasant day?! After that Alfons had gone to bed yesterday it looked like this in our kitchen, Martin also came & joined us for the weekend :0)



Martin hade med sig fin fina viner från Spanien, här en gammal rackare i mitt glas som lät sig smaka ;0)
Daniel & Martin spanar in...
Wine scanner app & de spanska vinerna scannas...
Blåmusslor tvättades...
Kvällens bästa, jag fick ÄNTLIGEN till ett rejält surdegsbröd :0)))
Persilja hackades....
Charlottenlök, vitlök, pepperkorn, lagerblad, grön chili & vitt vin i en stor gryta...
himla, himla koncentrerad jag är här på denna bild när jag med andakt skär upp brödet med Martin hängandes över axeln konstaterandes att det är absolut det bästa hem bakade bröd han någonsin ätit :0)))
Ahaaaa i mål....
Vinet & kryddorna fick sällskap av musslorna & toppats här med persilja :0)
Kolla in den coola taxen som smörkniven lutar mot, hittade den hemma hos mamma, mycket nöjd med mitt fynd!
Så gott, så gott...
Mumisg combo att doppa bröd i -olivolja & balsamvinäger.
Lite senare åkte denna dammiga flaska fram från källaren, förstklassigt lagrat portvin...
Till portvinet åt vi ostar & babblade, en fin fredagkväll :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar