Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 2 maj 2011

Örter & frön

I söndags började jag fixa med trädgårdslandet. Redan när vi köpte huset för några år sedan så köpte vi pall kragar för odling, numera har det blivit super trendigt att odla i just pall kragar. Jag kan förstå varför, själv gillar jag att det blir lite ordning i vår annars ganska så bohemiska trädgård, det är både snyggt & väldigt bra för växterna, vilket fler verkar hålla med om. Jag har länge tänkt att jag skulle placera om kragarna så nu i helgen skred jag till verket & grävde ur jorden & flyttade om, det känns nu, ont i ryggen :0( Men bra blev det, nu ska landet växa & få två lådor till som jag kan odla i :0) Mamma kom förbi med fler örter & sättlök idag, så eftermiddagen spenderades i trädgården :0)

I love the garden, even if it´s not perfect ! We have planted new herbs & vegetables seeds, cant´t wait to see it grow :0)


En sorts citrontimjan som växer på höjden istället för att bara breda ut sig.
Mamma kom med fyllda påsar med roliga saker :0)
Allt i påsarna var inte till vår trädgård, många plantor följde med mamma hem till balkongen...
Alfons ÄLSKAR att vara utomhus & leka & framförallt hjälpa till!
Alfons små spadar & stora spadar & lite annat som är bra & ha i trädgården ;0)
Fröpåsar, rödlök & silverlök :0)
Alfons hjälper mormor att plantera slätbladig persilja i lådan som är avsedd för örter :0)
Gullök på plats i jorden :0)
Örter! Mejram, citronmeliss & grädlöken har överlevt vintern. Nya för året är tre olika sorters timjan, rosmarin, oregano, röd basilika, slät- & krusbladig persilja. Lagerträdet fick en egen lerkruka :0)
Äpple träden står mycket snart i blom, LÄNGTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar