Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 7 april 2011

Stilleben hos mig

Torsdags stilleben på saker jag gillar hemma hos mig själv :0)

Things a like at home .0)

Öppna hyllor över diskbänken i köket medför att bara sån´t vi använder & tycker är fint får stå framme. Muggar från Marimekko & gamla kaffekoppar från Gustavsberg...
På hyllorna finns också lite uppiggande kitsch, humor i ett hem är ett måste! Japanska sparbössor & en tavla som både hängt i min mamma´s & mitt rum när vi var små...
Arabiska teglas, de flesta är inköpta i Paris...
I en stor glasburk i köksfönstret ligger gula & turkosa äggkoppar föreställande hönor från Lagerhaus...
I matrummet är väggarna fyllda med tavlor -ärvt, fått, bytt & eget måleri...
När jag reser till ett annat land så MÅSTE jag bara köpa en skakis, på en stringhylla i stora rummet finns det många skakisar uppradade...
Några ljuslyktor i en favoritfärg, mintgrönt på rumsbordet från danska Lisbeth Dahl...
Jag har plockat in kvistar från trädgården som snart kommer blomma gult...
Det bästa inredningstipset jag kan ge på trivsel i ett hem är helt klart en katt :0)
En stor lampfot av glas som var ett av mina första secondhand fynd till min första lägenhet. Den hänger fortfarande med, men med en ny lampskärm...
Från en keramiker i Sölvesborg kommer fåglarna Kaj & Kajsa som jag en gång fick av min mormor :0) Tillsammans med svensk & dansk 50-tals keramik står dessa föremål i en bokhylla med glasdörr...
Ktischiga gravljus av detta slag köps för dyra pengar i svenska inredningsbutiker. Bästa tipset är att köpa dem på resor, dessa kommer från Italien & kostade inte ens 1 € styck!
Några av Alfons legobitar, resten ligger utspridda på golvet, wonder why ;0)
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, faktiskt den första sedan helgen. Till kaffet ska jag bläddra vidare i trädgårdstidningar, drömmer om Blå afrikansk lilja i krukor på altanen... Vi får se vad som sker med dem drömmarna ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar