Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 11 april 2011

En skön paus

Inskolningen på dagis fortsätter... Lunchen var där inte den godaste enligt min smak idag, så det fick bli en fika på altanen när vi kom hem. En avkopplande stund för mig själv i en trädgård som andas vår :0)

It´s spring! A moment for myself at the terrace with coffe & sandwich in the sun :0)

Mormors gamla bricka som jag minns från mina barndoms somrar i Blekinge står uppdukad med kaffe, hembakat bröd & avocado i solen en helt vanilg måndag, vardagslyx!
Så gott att äntligen kunna äta goda grönsaker igen, älskar en krämig avocado i sin enkelhet med örtsalt & citron!
Försöker äta upp allt bröd i frysen innan jag bakar nytt.
För ca 15 år sedan var jag i danska Skagen, där hade en kreativ man trätt stenar med ihåligheter på tråd som sedan hängde & brydde hans trädgård. Inspiration som jag har tagit med mig, dessa stenar hänger nu i min trädgård, i ett gammalt äppelträd :0)
VÅREN är här, påskliljorna blommar :0)
Jag tog en inspektionsrunda i trädgården, när vi kommer hem från Cypern måste det röjas i landet, fler odlingsbäddar ska till...
I höstas lade jag ut dessa stenar som bara låg på trave & skräpade till ett rutmönster i landet, tanken är att de ska jämnas till & örterna ska flytta hit mellan dem...
Gräslöken har redan tittat fram :0)
Likaså rabarbern...
Små fina vårblommor finns överallt i trädgården...
Buskarna är på G... Så härligt att våren äntligen har kommit & som vanligt har vi storslagna planer inför årets odlings säsong ;0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar