Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 27 mars 2011

Mat från veckan

Ja matsedeln sprack som bestämt denna veckan... De tre senaste dagarna har jag endast levt på flytande föda, några smörgåskex & skorpor. Vi har inte ens planerat någon ny mat för nästa vecka & ärligt talat så är mat det sista jag tänker på just nu. Här kommer dock några glimtar på mat som vi hunnit äta :0)

Because of illness this week I don´t have so many pictures of food we have eaten... But here are the dishes we actually had ;0)


Måndagen var enda dagen då vi alla var friska, till middag blev det en klassisk ugnsbakad falukorv med potatismos & kokta morötter...
En singel lunch i början av veckan, äggröra med riven zuccini & sallad på avocado, tärnat äpple, ärtskott & olivolja...
På tisdagskvällen blev det en sen middag, home delivered pizza...
En kväll lyckades vi slänga ihop en grönsakssoppa med färsk pasta, hade focaccia i frysen som värmdes i ugnen, VIPS så hade vi nybakat bröd till soppan :0)
Jag trodde att jag var på bättringsvägen i går kväll, Daniel gjorde rödspätterulader med vitvinssås...
Till fisken åt vi pressad potatis...
Vad det blir för mat nästa vecka anar jag inte. Hoppas jag är friskare i morgon, då ska jag berätta en mycket trevlig sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar