Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 23 januari 2011

Godmorgon sköna söndag

Klockan har passerat tio & vi har redan hunnit med bruch, bygga med lego & putsat upp köket. Idag kände vi för variation så jag knåpade ihop scones med müsli, Daniel brassade äggröra, råstekte potatis, vita bönor & bacon -en brunch. Nu sitter vi sitter vi & funderar över en kopp kaffe hur dagen ska se ut. Hoppas ni alla får en skön söndag :0)

Translation: We started this lovely sunday with brunch, I made scones & Daniel made scrambled eggs, baked beans & bacon :0)

Receptet jag använde till scons´en kommer från Leila.
Jag gjorde en halv sats, så det blev tre stycken fina nygräddade scons :0)
Äggröra & vita böner...
Min makes tallrik, riktigt engelsk va?!
Även Alfons fick äggröra, vita böner & scones efter sin morgon gröt & frukt...
Min tallrik & ett glas färskpressad juice & grönt te...
Turkisk yoghurt med honung, blåbär & hallon smakade ljuvligt gott...
Scones med äggröra, mums!
Alfons & pappa bygger med Lego :0) Nu lutar det åt en tur till IKEA för att fylla upp lagret med ljus, see you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar