Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 15 december 2010

Veggo pasta

Varit fullt upp idag, nu sitter jag med en bakande huvudvärk, den här envisa förkylningen vill tydligen inte ge sig... Singel middag i kväll, Daniel jobbar, det fick bli något snabbt & enkelt. Köpte färsk pasta, vilket jag sällan gör, har ju en egen pasta kung i familjen ;0) Färsk fylld pasta & med lite frästa grönsaker, olivolja & parmesan gjorde susen för min mage :0)

Translation: Buzy day, now headache, my cold wont go away... Tonight I had singel dinner, Daniel is working. Fresh stuffed pasta with vegetables, olivoil & parmesan tasted really good :0)

Hackade en liten gul lök...
Skivade färska champinjoner...
Finhackade en liten vitlöksklyfta...
Färsk pasta fylld med ricotta & basilika...
Pastan kokar, i pannan fräste jag först löken i olivolja innan jag hällde ner champinjonerna, svartpeppar & örtsalt...
Till sist vände jag ner färsk babyspenat i pannan...
Vackert...
Hällde härligt olivolja över pastan direkt i tallriken...
Hällde fräset över pastan & strödde över rikligt med ny riven parmesan, SIMPLE AS THAT :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar