Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 28 december 2010

Norge i efterhand

Hemma igen, Alfons & jag anlände mycket sent hem igår efter en hej dundrande jobbigt flygtur. Alfons fick problem med öronen & det blev heller inte bättre av att piloten bestämde sig för en lååång inflygning mot Kastrup. Svettiga & röda anlände vi till Köpenhamn där vi hade lyckan att bli hämtade av mamma & Jack. Totalt mör & med en helt slut liten kille som dock blev överlycklig av att få se mormor...

Idag vaknade jag upp med 39 graders feber, ingen höjdare :0( Men med världens bästa mamma som tog med sig Alfons & storhandlade till mig. Nu sover Alfons lur & jag har parkerat mig under en filt i soffan & hoppas på bättre tider! Daniel är fortfarande i Norrland, å jag längtar tills han kommer hem!

Det blev inte värst mycket bloggning i Norge, så nu blir det så här i efterhand ett par Norge inslag om vår mysiga julhelg, trots snor & kräkande barn ;0)

Translation: Back home again, after a more than hard trip home with Alfons yesterday. Alfons had problems with his ears, not to fun story I will tell you :0(

Today I woke up with fever, phuuuu :0( But I have the best mother ever, she took Alfons with her & Jack & went shopping for me. Now I´m just laying in the couch & hope for better...

Now I will show you our christmas weekend in Norway :0)


På onsdagen var solstrålen Alfons med & packade våra resväskor :0)
Han gillar att plocka, flytta & organisera... Sen onsdags kväll flög vi sedan från Kastrup till Bergen.
På torsdagen efter en behövlig sovmorgon vakande vi upp till ett snötäckt Grasdal.
Två av mina tre söta brorsdöttrar & guddöttrar också för den delen. Tomten Nilla Maria fyllde 6 år den 21 december så hon fick naturligtvis ett försenat födelsedagspaket, en nessesär med innehåll. Storasyster Sara Louise fick självklart prova det nya läppglanset :0)
Lycka va?!
Alla tjejer gillar läpplans, Nilla Maria verkade helt klart nöjd;0)
Sedan var det dags för lite gott kaffe, min bror ÄLSKAR sin kaffemaskin & tar gärna olika beställningar!
Å skummar mjölk till min cappuschino...
Fika time med gott kaffe, Bailys & kakor :0)
Mona, min brors fru är en mästare på att göra arrangemang, här fina ljus som står på en bricka med kottar som hon har plockat i skogen & sedan spraymålat i guld, bra tipps tycker jag!
Mona har också en bakafton tillsammans med sina väninnor, dem träffas & bakar var sin eller ett par sorter var om dem sedan delar upp emellan sig. Alltså får man många fler sorter att bjuda på än bara sin egna vanliga kakor, ännu ett bra tips -socialt, smart & enkelt. Nästa gång närmar jag mig julafton!
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar