Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 14 december 2010

Musikhjälpen i Malmö

Idag blev det upplyftande social sammandrabbning, vi bjöd gänget från St Herrestad på sopplunch, min snuva till trotts. Efter kaffe & kakor begav vi oss till Gustav Adolfs torg där Musikhjälpen P3 sänder från en glasbur mitt på torget. Mörkret föll, alla marschaller tändes & våra vänner lämnade in sitt hjälpande bidrag till att bekämpa Barn är inte till salu. Timbuktu tog emot checken som dem sedan gemensamt läste upp i direktsändning med oss glatt vinkande tillbaka till programledarna & kamerorna :0) Baksidan av det hela, jag känner mig sämre igen & tappat rösten... Men inget ont utan något gott, visst! Nu varmt fotbad, te innan godnatt...

Translation: Today we had lunch guests, our friends from St Herrestad. I served soup with fresh pasta, parmesan & foccacia. After lunch & coffe we went to Gustav Adolfs torg where the swedish Radio P3 do direct broadcast from a glass cage -Musichelp "Kids are not fore sale". Our friends left some money, a god day & a good thing to make the world a bit better :0)

Värmande soppa med färsk tortellini, riven parmesan & mitt nybakade foccacia bröd till lunch :0)
Chrille mumsar längst till vänster, Kym med servett & Jonas med ljuvliga Levon i sin famn, trevligt lunch besök :0)
Ger inte mycket för mobil kameran, suddigt som attan :0( I alla fall, jag med pälsmössa & Alfons gröna vagn med resten av gänget i den bitande & obehagliga vinter kylan framför glasburen på Gustav Adolfs torg.
TACK FÖR EN TREVLIG DAG!
VAR MED & GÖR VÄRLDEN TILL EN BÄTTRE PLATS, ÖNSKA EN LÅT HÄR SÅ ÄR NI MED & STOPPAR BARN ÄR INTE TILL SALU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar