Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 5 december 2010

Med oss på Herrestads Gästis

I fredags kväll packade vi in oss i bilen, jag, Daniel, Ann & Robban med glögg i termos, papparkakor & julmusik rattade ner mot en snöigt Österlen till Herrestads Gästis. Julbord, fest & övernattning, ja å vilken mat, våra vänner där kan sin sak, man blir aldrig besviken på vad som serveras. Ett förstklassigt julbord & vänner, ja det kan inte bli annat än rätt, TACK ALLA FÖR EN TREVLIG MINI WEEKEND!

Translation: Friday night me, Daniel, Ann & Robban took the car down to Herrestads Gästis in Österlen. Christmas food = JULBORD in swedish, party, sleep over & friends, it was success! Our friends at Gästis really know I to cook, THANKS FOR A LOVELY MINI WEEKEND!

En välkomnande entré mötte oss...
Efter ha lämnat våra väskor på rummet i det gamla fängelset är jag här på väg in till kvällens julbord :0)
Våra vänner vi lärde känna under föräldrarkursen (å vad är oddsen för det?!), Robban & Ann :0)
Pepparkakshus på glögg bordet...
Julpynt i var vrå...
Gillar att även julbordet hade pynt :0)
Här bland annat lammfiol, mums!
Själv älskar jag allt det kalla på bordet, fisken!
Vågade även mig på den rökta ålen till höger, mycket god -jag erkänner!
Ja allt är hemlagat för den som undrar...
Vår vän & kock på Herrestads Gästis, Christer :0)
Jag & Ann förser oss med mat...
Sillar...
I våra glas ett tyskt julöl som smakade utmärkt...
Här är min andra tallrik...
Första gången brunkål för mig också, gott!
Hmmm, lite tekniska problem, Chrille försöker ordna musiken...
Ann med snaps, något suddig bild dock...
Chrille visar att bilden är OK på oss :0)
Ann en mästare på snapsvisor tog ton!
Ja bara dog när jag såg alla söta läckerheter efter maten, tog alla tre + hemlagade tryfflar... Här Creme Catalana, choklad mousse & ris a la malta med bärsås... LJUVLIGT :0)
Robban njöt med en konjak i soffan efter maten...
Två glada kockar efter att ha stängt köket :0)
Lille Levon 1 månad tillhör Jonas & Kym på Gästis, här sover han på ett bord :0)
Men varken Ann eller jag kunde hålla fingrarna borta från honom, här sov Levon vidare hos en nöjd Ann :0)
Efter en stund sov Levon i min famn :0)
Levon var samtalsämnet så att säga :0)
Stolta föräldrar :0)
Ja sen blev det dans, eller i alla fall några av oss stannade upp till ottan :0)
Vi vaknade upp i lördags till en sagolikt landskap, här ett vintrigt Gästis från utsidan...
Istappar...
TACK & HEJ för denna gång, jag kan varmt rekommendera Gästis hos våra söta vänner :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar