Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 20 oktober 2010

Min singelmiddag

En improviserad matig bulgur sallad blev det till mig nu i kväll. Rödbetor & örter från trädgården tillsammans med några andra inslag blev en bra kombination :0)

Hade inte hunnit koka några egna bönor så det fick bli en färdig mix med ekologiska bönor från Zeta, som jag tycker är en bra basvara i skafferiet.
Fetaost av fårmjölk...
Mina nykokta rödbetor från trädgården & en halv avocado...
Bulgur som har fått koka tillsammans med en ekologisk grönskasbuljong tärning.
Vinigrette med färsk mejram, vitlök, honung, apelsinjuice, olivolja, balsamvinäger, örtsalt & svartpeppar.
Jag blandade allt direkt i min djupa tallrik tillsammans med vinigretten.
Svårare än så här behöver det inte vara för att få ihop en sund, vegetarisk fullbordad middag :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar