Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 31 augusti 2010

Lunch omelett

Omelett återkommer ständigt på vår lunch meny. Varför? Jo, det går att variera i det oändliga, är nyttigt, är gott & går snabbt. Förra veckan testa jag att ha i överbliven fullkorns pasta från middagen dagen innan. Det funkade fint & blev mycket mättande, se här!

Jag började med att steka ett paket bacon.
Hällde sedan i kall, ekologisk fullkornspasta, lök hade säkert också varit gott att slänga i, men inget jag gjorde denna gång.
Sedan hällde jag över äggsmeten bestående av 4 ägg, knappt 1 dl mjölk, örtsalt, svartpeppar, färsk hackad basilika & mejram.
Finhackade några soltorkade tomater...
som jag också la i omeletten. Sen in i ugnen på 200 grader 10-15 minuter.
Volia! Färdig gräddad lunch omelett :0)
Smaken ja, skulle beskriva den en smula italiensk.
Massa med läckra tillbehör -ett BIG måste för mig!
Ja så såg den omelett tallriken ut, också med en klick hummos & lite blandat frukt & grönt :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar