Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 1 september 2010

Nytt på min hylla

Spontan shopping på ICA Maxi sker inta allt för ofta, men nu gjorde de det. På bokavdelningen hittade jag två böcker dom jag slog till på, Nyttiga juicer för barn & Fler kladdkakor av Marina Örn. Juice boken har jätte fina inspirerande recept, både för stora som små, den kommer användas flitigt. Fler kladdkakor, ja jag har mängder med kakböcker, men kan liksom inte få nog... Blir sååå fika sugen när jag bläddrar i den & inga komplicerade recept heller, får prov baka till helgen då pappa & Lotta kommer på besök. I vanliga fall brukar jag shoppa mina böcker på Aldlibris, snabb leverans & bra priser, men undantag görs ibland, som nu :0)

Nyttiga juicer för barn får bo bredvid en annan bok för barn, Millas kalas tårtor.
Fler kladdkakor har hamnat bredvid andra kakböcker.
Så här ser den ena boken ut...
Många färgglada juicer...
Dessa måste väl tilltala barn :0)
Kakboken till samlingen ser ut så här!
Bokens pärmar är klädda med detta fina papper på insidan :0)
Blåbärs trifle med choklad...
Pannakotta med choklad...
Maffig choklad tårta...
Choklad bakelser med jordgubbar... Som ni förstår innehåller boken hur många läckra recept som helst, jag ska bara att bestämma vilket recept jag ska börja med.
Alfons tyckte också det var kul att bläddra i mammas nya böcker :0)
Men nu en tur till mormor så mamma kan åka & träna :0)
Trevlig dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar