Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 20 juli 2010

Lördags utflykt

Vädret i lördags bjöd inte in till någon båttur, men det blev toppen för det -vi åkte till Grythyttan. Mitt i all skog gömmer sig en liten idyll, kullerstensgator, stugor med vita knutar & mycket mat. Vad annars att vänta i Carl Jan Granqvist´s lilla paradis. Jag rekommenderar starkt Grythyttan som utflykts mål & ett besök på gästgivargården :0)


Vi startade dagen med en brak frukost hemma hos Hanna & Mattias. Färska hallon smakade läckert till yoghurten.
Hanna njuter av bären.
Sallad på mackan direkt från grönsakslandet :0)
Alfons mumsade jordgubbar & banan, redo för utflykt :0)
Framme i Grythyttan :0)
Hanna doftandes på en kvist jasmin.
Många minnes skyltar.
Fin kyrka mitt Grythyttan.
Påminns om gamla tider i hela byn, överallt.
Nostalgiskt konditori mitt i byn.
Röda hus med vita knutar.
Men även hus i andra färger.
Grythyttans gästgivargård slog vi oss ner för lång lunch.
Vi fick bord på innegården & hade denna fina utsikten.
Alfons fick också lunch :0)
Två rätters lunch buffé, här förrätt.
Läcker mat & läcker färsk öl på vårt bord :0)
Visby klosteröl håller en hög klass.
Kyckling filé, potatisgratäng, dragonsås & böner till huvudrätt, jätte gott :0)
Sedan tog vi kaffet i salongen, gänget samlat :0)
Gästeriet har lyckats skapa en härlig atmosfär i salongen. Vill gärna besöka detta trevliga ställe igen...
Efter gästgiveriet knallade vi vidare i ett sirligt regn & stannade till vi detta ställe & åt läcker hemgjord glass :0)
Hemma hos Hanna & Mattias igen bjöds det på en sen eftermiddagsfika med läckra kladdkaks muffins & choklad toppade kokostoppar. Jag ÄLSKAR verkligen att fika...
Mina fans när det kommer till måleri är Hanna & Mattias, dem har många av mina gamla stora målerier uppspända runt om i huset. Denna tvala målade jag under mit första år på Falkenbergs konstskola.
Söta Hanna fixar & förbereder inför middagen & jag myser med ett glas rosé.
Sallden dekorerad med läckra krasse blommor, I LIKE!
Middag hos Wallin, ryggbiff i kantarellsås, med rosamrin bakad klyftpotatis & sallad :0)
Paret Wallin vid middagen på altanen efter en härlig dag :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar