Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 1 juli 2010

Byggdamm

Ska man skratta eller gråta? Det blir bara värre & värre, men i dubbeltydig mening, för egentligen blir det bara bättre & bättre. Det jag försöker säga är att renoveringen i köket fortsätter & nu har den även spridit ut sig till hallen. Men snart är allt grov jobb över & golv gips ska läggas, jag ska bara kämpa på med att få ner den sista gamla övermålade tapeten.

Gårdagen startades med denna smaskiga tallrik.
Färska jordgubbar piggar verkligen upp yoghurt tallriken :0)
Alfons & pappa i kaoset.
Alfons :0)
Så här såg det ut på förmiddagen, plastad ingång till köket.
Nya golvet staplat längs väggen i matrummet, kommer bli schack rutigt i blått & creme :0)
Golvet kommer från Forbo, Marmoleum click.
Daniel putsar ytter väggen i entrén till altanen.
Ny el dragen...
Mina verktyg till att riva ner gamla tapeten.
Ny putsat i köket.
El = virr varr...
Huset är fyllt av verktyg.
Skruv...
Daniel & Jack mitt i fika pausen.
Mammas kanel bullar börjar ta slut, vi behöver fler :0)
Flyttning pågår, kylskåp till vardagsrum.
Jag river ner tapet.
Dörrposten till huvud entrén ryker.
Basmingar till spikar användes förr.
När jag fotograferar här står jag exakt där spisen sedan kommer att stå.
Vi hittar gamla tidningar när vi river, här skrivs det om landskampen mellan Sverige & Danmark 1964.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar