Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 22 juni 2010

Ystad Saltsjöbad

Mamma & jag tillbringade måndagen på Ystad Saltsjöbad, ett riktigt bra sätt att starta veckan på. Vi hade två behandlingar var, åt lunch i solen, fikade, bastu badade, bubblade pool, simmade, vilde & snackade skit. Vi avslutade dagen med en fantastisk middag. En toppendag med andra ord :0)

Kombinerat hotell, SPA & resturant Nero precis intill havet.
Fått på mig en tjock, vit fluffig morgonrock som jag bodde i under hela dagen.
I en del av SPA:t fanns dessa fina dag bäddar uppradade, tidningar i travar & bord med förfriskningar.
Mamma inväntar sin första behandling.
Å jag vänta på min...
Vackra bord, många ljus överallt...
Ett gäng som har morgon yoga ute i solen.
Rosa rosor var grejen på detta ställe, små dekorationer överallt.
Bara att plocka till sig av frukt, nötter & torkad frukt.
Lunchen åt vi vid det fina pool området.
Mamma med sin sallad, lagom till när solen tittade fram :0)
Cesar sallad med mineral vatten.
Eftermiddags fika...
Ljuvlig rosa färg...
Min cappuchino & citron paj med maräng, härlig kontrast när sött möter surt.
Nöjd & belåten & redo för behandling nummer 2.
Så softade vi lite på terassen mot havet.
Inbjudande vy...
På hotellet hänger Carolina Gynning´s konst.
Helt otippat gillade jag faktiskt tavlorna...
Varför inte en så´n hemma på väggen?
Dags för middag, utanför resturanten finner man det här läckra biljard bordet. Senare fylldes rummet både på längden & tvären med män som spelade biljard & tittade på fotboll som visades på storbilds skärm.
Mamma & jag tog en drink i baren innan middagen.
Jag tog en Dry Martini.
Så intog vi en trerätters i den snygga salongen.
Vacker ute terass, regnet hindrade oss från denna del.
Olivolja, tryffelsmör & färskost med örter stod på bordet & väntade, till det fick man surdegs bröd & rågbröd.
Svart, vitt & cerise var färgerna inne i resturanten. Parkett golven var svartmålade, mycket stil rent & effekt fullt. Efter vi satt oss fylldes snabbt alla delar av resturanten med gäster.
Bara maten som fattas...
Min förrätt: Ankbröst med getostterrin & sparris sallad.
Mamma´s förrätt: Rimmad lax med rökt, stekt sidfläsk & ängssyra.
Svart/ vit randiga tapeter & soffor.
Min huvudrätt: Ryggbiff med jordärtskocka/potatis bakelse, majspurré, vin lök & vin sås.
Mamma´s huvudrätt: Fjäll öring med färsk potatis, primörer & smörsås.
Dessert: Bakelse med hallon mascarpone med färska hallon.
Ljuvlig middag & en ljuvlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar