Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 22 maj 2010

Syhörnan

Igår blev jag sittande framför symaskinen hela dagen, förutom två härliga promenader också. Dagen började nämligen väldigt tidigt, Alfons väckte mig redan klockan kvart över fem. Han hade trasslat in sig i spjälsängsskyddet & fastant med foten i sängen. När jag köpte hans nya säng på Blocket så fick jag med ett vitt spjälsängsskydd på köpet, tanken vara att jag senare skulle klä om det, så för tillfället satt det bara lite löst & provesoriskt på sängen. Tyget var köpt, så igår var det bara att komma till skott & sy klart allt till Alfons nya rum. Idag ska det sista göras, så på återseende angående det & trevlig helg på er :0)

Vitt, trist & slitet... En tvätt innan jag klädde om spjälsängsskyddet.
Klippa, klippa, klippa & mäta...
Förmiddagsfikan blen en bit av kesokakan med mosad banan & kanel, ack så nyttigt & ack så gott :0)
Tyget har jag köpt på Stof & Stil här i M-ö, den gröna färgen är samma som på den nymålade sängen, fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar