Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 8 maj 2010

Romantica

Vi blev bjudna på en tre timmars trerätters lunch av min svärfars nära vän Tassos på Romantica Restaurant. Mat i massor, kocken var orolig när vi lämnade kvar mat att det inte smakade, men så var verkligen inte fallet. Underbart med många luncher & middagar ute, samlar ny inspiration. Alfons var en viktig orsak till lunchen. Människorna här älskar barn. Väldigt glada & mätta återvände vi sedan hem till poolen :0)

Här åt & umgicks vi.
De stora glasdörrarna var öppna, svalkande med en underbar utsikt över havet.
Relativt lugnt runt omkring oss.
Brutna servetter & vita dukar är nå´t speciellt...
Huvudpersonen var på strålande sätt & charmade som vanligt...
Rosé vin & vatten för min del...
Farfar granskar meny´n...
Jag åt det här till förrätt, avocado som jag älskar, grape & nå´n krämig sås.
Jacob, Daniel & Tassos förrätt var fyllda & inbakade champinjoner.
Traditionell förrätt till svärfar.
Bröd...
Min huvudrätt, Tagliatelle Funghi.
Istället för parmesan till pastan på Cypern så serveras gammal, torr, riven halloumi.
Efter huvudrätten fick svärfar köra iväg Jacob till tatueraren. Dags för ny tatuering! Så Alfons käkade lite frukt & vi fick en liten mat paus...
Truffle med körsbär, Tassos dessert.
Jag gav mig i kast med en hemma lagad cheese cake toppad med svarta vinbär.
Undrar vad hemligheten var, fluffigaste cheese cake jag har ätit & inte alls för söt.
Barnstolen blev en bil till Alfons glädje!
Cyperns egna kaffe till desserten.
Jordgubbe...
Tassos ville gärna låna med sig Alfons hem :0)
Daniel, Tassos, Alfons & farfar Jerker. Jacob satt nu & plågade sig hos tatueraren...
Jag & älsklingen!
Fina blommor utanför...

Ja & så efter lunchen plockade vi upp en haltande Jacob... Här inplastad med sin nya tatuering, loggan till hans bar :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar