Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 26 februari 2010

Förberedelser

Ikväll ska vi äta ceasar sallad baserat på mitt sätt. Jag har lagt kycklingfiléer i marinad & gjort dressingen som nu står & mumsar till sig. Fortsättning följer...

Recept 2 pers: 2 kycklingfiléer som jag delat till 4 bitar. Marinaden är improviserad, olivolja, balsamvinäger, honung, pressad vitlök, basilika, nymalt svartpeppar & örtsalt.
Min Ceasar dressing: 2 st äggular, 1 pressad vitlöksklyfta, 5 hackade sardell filéer & 1 tsk dijonsenap som vispas samman med elvisp.
Pressar i 1/2 citron.
Häller sakta droppvis i ca 1-1/2 dl olivolja samtidigt som jag vispar.
Finriver ca 1 1/2 dl parmesan ost.
Vispar i osten, nymald svartpeppar & ev ett par droppar whorchester sås.
Svårare än så är det inte, super go egen ceasar dressing som nu står & drar sig en stund innan salladen fixas ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar