Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 27 februari 2010

Ceasar sallad

Här kommer resultatet av fredagens mumsiga sallad... Å vad väntar ikväll? Återstår att se, vi är hembjudna på middag hos goda vänner :0)
Önskar er alla en trevlig lördags afton!

Kycklingen bryns i stekpanna, sedan in i ugnen på 200 grader ca.12-15 min.
Zuccini, champinjoner & morot som jag strimlar med en potatis skalare steks hastigt på hög värme.
Ett måste är att använda krispig romansallad.
Kapris & avocado åker också ner i salladen.
Jag river salladen i stora bitar & lägger i en stor skål där jag blandar den med kapris & ceasardressingen.
Sedan lägger jag upp salladen direkt i djupa tallrikar. Först salladen & sedan på med grönsakerna, zuccinin hamnade runt om på kanterna, sist på med kycklingen som skivas & kanaperstekt bacon & gärna nyhyvlad parmesan. Serverades med ett gott glas rött & hembakad baguette för dagen -istället för krutonger. Mums, mums...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar