Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 26 maj 2016

Utflykt till Tirups Örtagård

Strålande sol & ett sug efter att göra en utflykt resulterade i att jag packade in barnen & min mamma i bilen & styrde mot Tirups Örtagård. Ett perfekt utflyktsmål mitt i veckan, på helgerna är det överbefolkat. Sanningen är att det är flera år sedan jag var här sist. 
Det finns ett stort utbud av härliga trädgårdsväxter, ett café & en jätte stor naturlekplats. 

Självklart fick vi några härliga växter med oss hem :) 

Bright sunshine & a craving to make a trip ended up that I took the kids & my mother and headed towards Tirups Örtagård (Tirup Herb Garden). A perfect destination in the middle of the week, in the weekends it´s to crowded. The truth is that it´s many years since I was here last time. Here is a nice selection of beautiful garden plants, a café & a giant large nature playground.
And of course we got some lovely plants home with us :)


 Kulturskyddade byggnader. Här den lilla gården mellan handelsträdgården & kafét.
 Växter precis överallt.
 Inspiration finns också överallt.
 "Ha begäret" infinner sig så fort man kommer innanför porten.
 Lila toner.
 Det finns örter i mängd & kubik.
 Fågelbad inbäddat i grönska.
 Vackraste krunkan -enligt mig. Lerkrukan.
 Alfons är hemma från skolan då hans öron krånglar, men en stillsam utflykt funkade fint.
Den lilla vovven som ligger längst ner i gången passar helt perfekt in :)
 Fantastisk färg. 
 Aklejor på rad. Förälskade mig i en lång ståtlig sådan i mörkt, mörkt lila.
 Stora träd på naturlekplatsen som ger skön skugga att leka under.
 Inga problem att bränna av ett träningspass här ;)
 Onsdag & Alfons var ganska så ensam på lekplatsen. Besökarna här denna dagen bestod mest av föräldrarlediga själar som jag själv & pensionärer, som min mamma. 
Helt i linje med oss ;)
 Världens goaste kille!
En lyckad utflykt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar