Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 27 maj 2016

Nya trädgårdsväxter

Dessa härliga växter fick följa med mig hem från Tirups Örtagård. Nu saknas bara lite fler sommarblommor till altanen & så fredagsbuketten, men den ska plockas ute i trädgården :)


These lovely plants had to come home with me from Tirups Örtagård (Tirups Herb Garden). Now it´s only missing some more summer flowers to the patio & a Friday bouguet -but that one I will pick out in the garden :)

Wish you a wonderful sunny Friday!


 Grekisk basilika. Tåligare än den vanliga gröna basilikan med en intensiv smak & doft. Den ska få bo i en stor lekkruka på vår soliga altan.
 Älskar denna perenn, alunrot. Denna är mörkt, mörkt lilaröd. Den ska hamna i en stor zinkbalja tillsammans med en vit & en blå perenn, kommer bli ljuvligt...
 Ätbara växter & blommor här härligt. Denna lilla växt är helt ny för mig & vet heller inte namnet på den.
 Ibland överraskar jag mig själv... Inte helt min vanliga stil på blomma, men den var så otroligt söt med sina små, små blommor i vitt & lila. En marktäckande perenn som ska planteras bredvid backtimjanen under spaljepäronet.
Namnet på den har jag tyvärr ingen aning om.
Vita fänrikshjärta, den kommer samsas med alunroten i stora zinkbaljan.
Jag fyller på med nya aklejor varje år runt om i trädgården. Denna är lång & ståtlig. Somrig perenn som dessutom frösår sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar