Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 19 oktober 2010

Tillbakablick

Vid midnatt har vi varit hemma ett dygn senare i ett höstigt Skåne. Visar ett par sista varma, sköna bilder från vårt Cypern...

Att den hetaste sommar solen skulle ha bränt sönder all gröda, odlingar, träd & blommor... SNACK säger jag, det var lika frodigt som i början av säsongen, så nu har jag slagit hål på den myten :0)
Alfons med farfar. Jag & Daniel får väl passa på att njuta så länge vi kan av Cypern, känner liksom på mig att framöver är det Alfons sällskap som räknas & vi försvinner ut ur bilden som ledsagare...
Den lokala ölen, Keo. Även fast det vimlar av Carlsberg både på fat & flaska tycker jag om att gynna den lokala industrin dit man åker, dessutom smakar den jätte bra :0)
Alfons fick en egen gul liten pool av farfar som det badades friskt i på terassen :0)
Ett å annat glas med isaknde rosé eller vitt vin blev det...
Å som det grillades, bra, för nu är vi fyllda både till bredden & tvären inför vintern dvs vi klarar oss till vårens första grillning :0)
Bäst på grillen smakar ändå grönsaker...
Superfin biff grillades här :0)
Å hur gott är inte en ny grillad majskolv?!
THIS IS THE SHIT! Nygrillat bröd dränkt i olivolja, nypressad citron & flingsalt...
Någon som behöver hyra en LUFTIG lokal?
En kväll var Jacob iklädd sin bästaste stass på CUBANO :0)
Alfons min älskling fullkomligt ÄLSKAR allt som har med vatten att göra :0)
Spana in dessa fina T-bone steaks!
Så fint kött finns i Cyperns fräscha stora matvaruhus, gissa vad dem kostade?
8€!!!
Så läckert...
Serverades med råstekt potatis, lök & champinjoner från grillen, samt en rödvinssås :0)
Alfons "upptäckte" spagetti :0)
Drack endast en cappuchino under hela vistelsen... Tror jag håller mig till det inhemska starka kaffet istället.
Drack gott rosé på Grazie, min nya favvo restaurant i Paphos.
Tog den traditionella bilden av dessa fyra på Ayioli tavern, som drivs av Christos på bilden med yngsta sonen Andreas.
MERA grillning...
Daniel grillade fantastiska fiskburgare som serverades med romsås i fina pitabröd :0)
Mmmmmm...
Å Alfons ja, han diggar att vara på semester, klarar värmen fint & gillar att upptäcka nya saker på uncle Jacob & farfars ö. Nu hoppas jag vi klarar vintern utan sol, annars åker vi tillbaka-BUMS ;0)
NU VERKLIGHETEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar