Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 8 juni 2010

Mussli

Jag gör min egna mussli blandning, vad som hamnar i den beror lite på vad som finns i skafferiet. Oftast baseras den på dinkel flingor & en andra massa nyttigheter. Jag äter den till ekologisk naturell yoguhrt med kanel & bär eller frukt, super bra start på dagen :0)

Ekologisk så mycket det bara går, dinkel flingor från Saltå Kvarn.
Solrosfrön.
Quinoa puffar.
Rostade pumpakärnor & krossade linfrön.
Mandel från Saltå Kvarn.
Mandeln hackads.
Blandar allt i en skål, kör på känn hur mycket av varje ingrediens som behövs. Jag har också tillsatt gojibär & 5-korns blandning.
Klart & upphällt i en glas burk, redo för frukost.
God morgon, yoghurt tallrik med min egna mussli, kanel, blåbär & banan, grönt te & Sydsvenskan :0)
LOVE THIS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar