Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 16 juni 2010

Letar tapet

Snart påbörjar vi renoveringen av köket, kass spis avgjorde saken. Det var egentligen i köket som stod på tur, men än en gång, när man har hus sker ALLTID förutsedda saker...
Idag sitter en gammal tapet kvar på ena väggen sen när vi köpte huset, jag har sparat den eftersom den förhöjer. Våra besökare på sista tiden har sagt att vi är tokiga som ska ta väck den. Saken är att tapeten har större skador på flera ställen & vi ska ersätta med vitt klassikt 15x15 kakel här. MEN nu har vi beslutat att längst upp på väggen över kaklet sätter vi upp en ny tapet. Jakten har alltså börjat på en ny tapet, å då är jag inte säker på att jag menar ny ny tapet, utan kanske en ny gammal...
Samtliga tapeter förutom i vårt kök från TAPETORAMA.

Köket som det ser ut idag med sin fantastiska tapet! Taklampan över arbetsbordet hänger även den kvar på samma plats som när vi köpte huset.
Brunt & orangt dominerar. När jag nu började kolla på nya tapeter kom jag på mig själv att titta på exakt liknande som befintlig... Men turkos, blå & gröna nyanser går igen i hela huset så nu har jag börjat kika på dessa följande istället...
OK två av dem jag visar nu är helt nya, här är en av dem &...
så här ser den ut i närbild. KORSSTYGN coolt tycker jag, passar väl ändå mig?
Den andra nya är den här, önskar att den kanske hade haft lite kraftigare färg. Känns 50-tal & är mjuk & fin i formen vilket jag gillar.
Resten som kommer nu är gamla tapeter... Nr 1 & här i...
närbild. Frågan är om den också är för mesig i färgstyrkan?
Nr 2, this i like...
Närbild...
Nr 3 en helt annan stil, enkel med bruna blommor...
Nr 4 sista i denna visnings omgången. Innehåller alla färger jag gillar. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar