Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 19 april 2010

Saftiga muffins

Igår bakade jag muffins efter ett recept som kommer från en lärare jag hade på Capella Gården. Vanligtvis tycker jag att det mesta smakar bäst nybakat, men dessa muffins funkar faktiskt dagen efter också. Hottade upp receptet med hackad choklad, bananen & chokladen funkande utmärkt. Nu ligger min muffins förhoppningsvis i min mans arbetskollegors magar :0)

Recept: Mosa 2 bananer.
Hacka ca 50 g mörk choklad (detta moment kan uteslutas).
Vispa 2 ägg & 1 1/2 dl strösocker vitt & fluffigt.
Tillsätt 2 1/2 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker, 1/2 tsk bikarbonat, 1/2 dl olja & 0,6 dl kallt vatten & blanda väl.
Fyll sedan muffins formarna till 2/3 delar. Jag använde dessa glammiga formar från Lagerhaus.
Grädda ca. 9-11 minuter i 225 grader.
Fluffiga & väldigt mumsiga muffins, men funderar på om jag inte föredrar dem utan choklad iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar