Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 11 februari 2010

Shoppa modernt hemifrån

Jag gillar verkligen museum shoppar, man känner sig så himla kulturell -även fast man kanske inte är det,när man strosar omkring bland litteratur, prylar & affischer. Jag kan med säkerhet säga att jag har vykort på konst från varenda konst museum jag har besökt. Vad ska jag då göra med alla korten som nu bara ligger i en låda, jo jag har tänkt att kanske fylla en hel vägg med korten riktigt tajt intill varandra. Får se vilken vägg det blir & när det projektet blir av... För tillfället är det iallafall kul att kunna gå in på shoppen hos Moderna museet hemifrån & kika på affischer. En affisch till min lilla kille & tre affischer till mig själv -riktiga moderna klassiker att rama in, det är väl rättvist :0)

Alfabet A-Ö affisch, av svenska grafiska konstnären Ingela P Arrhenius.

Olle Bærtling

Olle Bærtling

Olle Bærtling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar