Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

måndag 8 februari 2010

Happy plättar

Ja, så var huset hemsökt av magsjuka iallafall, phuuuuuuuu.... Jag verkar troligtvis vara på bättringsvägen. Så ska man ju försöka pilla i sig lite mat, soppa & vitt bröd var det i helgen. Man är inte direkt sugen på hälsokost & nyttigheter utan snarare mycket lätt smält mat, så det blev plättar idag till lunch för min del. Plättar därför att det är lite av en humör höjare & lite barnsligt :0)

Smeten redo att gräddas till små gyllenbruna glada plättar.
Plättarna tar form i mitt ärvda plättjärn.
Huset fylldes av plätt os, bättre än sjukdoms luft...
Plockade fram pigga Norrlands blåbär ur frysen. Blåbär sägs ha en lugnande effekt på magen.
Plättar med blåbär & rivet äpple, det lilla jag fick i mig smakade fint :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar