Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 24 april 2014

Projekt: Organisera skafferiet

När vi renoverade köket för några år sedan behöll vi alla gamla höga skåp. De är fantastika och sväljer en hel del —både på gott & ont. I det ena skåpet samsas torrvaror med stora fat & diverse köksutrustning. Ett skåp som öppnas & stängs flera gånger om dagen. Vet inte hur många gånger jag försökt organisera utan resultat då det redan veckan ser ut som kaos igen... Men nu så är jag i gång, igen. Hoppas på framsteg ;)

When we renovated the kitchen a few years back we kept all the old high cabinets. They are outstanding & swallows a lot. In one Cabinet we keep dry goods with big plates & kitchen equipment. A cabinet that opens & closes several times a day. Don't know how many times I tried to organize without result when there is already a week later looks like chaos again... But now, I´m on it, again. Hoping for progress ;)


 Inte speciellt inbjudande, en enda röra...
 Mängder med små påsar som har praktiska men trista plastklämmor, inte alls charmigt.
För att inte snacka om alla mjöliga, skrynkliga mjölpåsar som bara dammar...
 Har investerat i en sådan här mackapär från Granit.
Min morfar hade en sådan när jag var liten, nostalgi...
Nu är jag igång & märker jag allt!
 Istället för öppnade förpackningar som ofta läcker ut innehåll använder jag numera glasburkar som jag märker...
Man får tänka ett extra varv, då vissa glasburkar tar en del plats. Lite pusslande blir det... Men fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar