Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 23 mars 2014

Myshelg på hemmaplan

Underbar helg, men vi har saknat herrn/pappa i huset. Men om en stund trillar in från sin skidresa i Österrike. Alfons & jag har haft ett fullspäckad helg. Vi började fredagen med att baka pizza. Igår han vi med träning på Sats/MiniSats, simskola, shopping & lördagsmys. Idag har vi varit ute hela dagen & gjort vårens första trädgårdsröj tillsammans med mormor. Nu efter de gamla vanliga hushållsbestyren som tvätta, städa, diska, plocka, natta, förbereda veckan har jag lagt mig raklång i soffan, redo att läsa mina tidningar jag köpte i Köpenhamn förra helgen. Hoppas ni också haft en fin helg!

Wonderful weekend, but we've missed the man of the house. But he is on his way home from ski holiday in Austria. Alfons & I have had a busy weekend. We started Friday with baking pizza. Yesterday we (or I) did some workout at the gym, went to swim school, did some shopping & had a cozy evening. Today we have been out all day & made the first spring gardening along with Grandma. Now, after some boring washing, cleaning, washing dishes, picking, prepare week I have put me stretched out on the couch ready to read my magazines I bought in Copenhagen last weekend. Hope you also had a nice weekend!



 Kvällens lektyr, får se hur länge jag orkar håla ögonen öppna ;)
 Gårdagens middag. 
Jag gjorde super smarriga biffar med quinoa, kikärtor, paprikaröra, vitlök, chili, citron, koriander, ägg, örtsalt / svartpeppar.
Åt biffarna i torillabröd med avocado, gurka, vitlökssås, picklad rödlök & koriander :)
 Dagens middag.
Ugnsbakad lax med sesamfrön & pumpafrön, en massa mumsiga grönsaker & vitlökssås.
Helgens absolut trevligaste & sötaste sällskap, min alldeles egna papegoja ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar