Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 25 augusti 2010

Bär frossa

Alla dessa goda bär som finns i överflöd nu, jag passar på att frossa. Som smågodis fast mycket, mycket bättre. Läser på om olika bär desserter, till helgen får det bli en så´n, undrar bar vad... Vi får vänta & se.
Nu vänta IKEA, shopping dag med mamma/mormor & Alfons, see you!

STORA fina, saftiga körsbär från torghandeln på Möllan smaskade vi i oss framför TV:n igår kväll.
Dem största hittills i år...
Så mörka & så goda. Förr gjorde jag alltid en körsbärskaka från Fogtdals matlexikon, lexikonet finns att fynda bland annat här, för nostalgiska maträtter. Fick mitt när jag fortfarande bodde hemma & var dem första kokböckerna jag använde :0)
Mera bär till frukost yoghurten med kanel & mussli.
Vinbär & björnbär från trädgården, lyx va!? Redo för onsdagen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar