Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 4 februari 2010

Just nu

Februari fylld med snö & vad sker i mitt liv? Jo, dagarna rasar på i en väldig hög hastighet. Jag startade dagen med att jag bege mig till frisören i Lund, öppnad dörren till salongen & möts av kommentaren "Det här är fel...". Jag hade tagit fel på dag, får alltså ta en tur till Lund nästa vecka igen för färg & klippning, men min godhjärtade frisör klippte min lugg iallafall så jag kan se :0) Ja, så kan det gå, alltså en helt vanlig dag. Här är några glimtar om vad som sker just nu!

Dagens singel lunch: potatisplättar & lingon med riven morot, zuccini, äpple + grönt te. Till lunchen läste jag Amelia, mamma dumpar sina urlästa tidningar hos mig...
M & M´s cookies som bakades igår staplades i färgglad burk, några åkte ner i en påse till min kära frisör :0) JUST NU provsmakar jag en till kaffet -mmmmmm......
3 kg nymald kavlfärs från min favvo handlare i stan, Özzen. Packades & åkte ner i frysen.
VECKANS BÄSTA: Alfons nya Stokke stol i rätt färg. När jag var & frågade efter en turkos stol för några veckor sedan fick jag till svaret att turkos har utgått. Jaha... Så igår spang jag in i en babybutik & möttes av en turkos Stokke -JIPPI! Prutade ner skyltexet & fick även klädseln på köpet. Knallade mycket nöjd ut ur butiken med stolen under armen.
Smakportioner i alla dess former gäller nu för Alfons. Mina kökskunskaper utökas, mera mixa, passera & filtrera. Istärningslådan fylls ständigt på med nya smaker, här potatis/gröna ärtor.
Lite bekväm också, köpt lite ekologiska frukt purér också... Idag blir det päron.
Snowboots, mina vänner som vanligtvis brukar åka fram endast en gång om året, då vi åker till fjällen. Men i år har de även fått göra entré på Malmö´s igen snöade gator, de är guld värda!
Favorit sjalen JUST NU! Vilar lite "tant" över den, fantastiskt.
Yoga mattan framplockad ur garderoben, mag & ryggövningar för hela slanten every day på schemat.
Nu på eftermiddagen blev trötta fötter nedsänkta i ett varmt fotbad, peelades, filades, klipptes & målades...
Som nya, nagellack är ett måste även på baktassarna. URTRIST utan lack...

1 kommentar: