Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 21 februari 2010

En helt vanlig lördag

Middagen som jag blev blåst på för några veckor sedan när magen ballade ur, åt vi igår. Kött från saluhallen i Limhamn, en krispig sallad & en fransman i glasen -mysig lördag runt vårt bord :0)
Visst ser det frestande ut!?

Min man är tokigt i Chateau neuf du Pape viner.
Vinet får luft i karaffen.
Välhängd entrecote väntar på att grillas.
Till salladen grillade jag paprika, morot, zuccini, champinjoner som jag sedan toppade med skivat päron, finhackad persilja & riven parmesan. Dressingen består av olivolja, balsamvinäger, honung, pressad vitlök, finhackad charlottenlök, nymald svartpeppar & örtsalt.
Grillad entrecote med rödlök/rödvinssmör, rödvinssås & krispig sallad -UNDERBART :0)
Mossor med levande ljus -inga ljus, inget mys!
Köper mina ljus med vaniljdoft på IKEA, lagom mjuk doft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar