Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 8 januari 2010

Liten lista för 2010

Jag är en "skriva lista" tjej, vad jag än ska göra som handla, packa, skicka kort till, to do, behöver fixa, planera mm mm Å nu är det ett nytt härligt år som ligger redo att angripas, så vad passar bättre än att skriva en liten lista över saker jag hade tänkt ska ske.


• Surdegsbröd
- Måste komma igång med denna ädla konst, kan känna hur degen trånar efter mig :0)
• Utställning
- Ställa ut några pices av min väggkonst under konstrundan på Österlen vid påsk.Måla, måla,
måla eller va fasen vad som helst bara jag skapar!
• Arbete
- Nytt fräscht jobb till mig tack!!! Dags att skrota den gamla mossiga standard CV:n, den säger absolut ingenting om mig, mina erfarenheter eller min personlighet.
Resor / Besök
- Vi är den typiska spontana familjen som sällan planerar semestrar & resor. Men vi brukar iallafall bolla lite idéer om vad som kanske kan bli aktuellt. Nu snurrar funderingar om att besöka familj på Cypern, en tur till Gotland med goda vänner, en tur till huvudstaden & framöver ska vi fundera på om vi ska lyckas med projektet att ta oss till andra sidan globen & hälsa på en hel bunt med vänner i Australien till nästa jul... En sak är klar, i maj kommer min bror med hela sin familj & hälsar på oss :0)
• Terass
- Anlägga en STOR terass/altan på baksidan av vårt hus, helst så tidigt som möjligt i vår, så vi kan sitta & njuta av solen i många, många timmar... Icke att glömma, en gigantisk gasol värmare till mig också, svensk värme upplevs inte som värme av mig.
• Tatuering
- Min nålskräck har satt stopp för att få en tatuering på min kropp i 15-års tid. Nu är jag redo, profylax andning funkar säker till detta också :0) Research pågår av motiv & uppdragsgivare.
• Hälsa
- Har man hälsan har man allt, sååå sant! Råsaftcentrifugen kommer gå varm här i huset & snart är jag tillbaka på gymmet. Å eksemet ska banne mig tuktas!
• Blogga
- Slipa & putsa till bloggen & fler läsare. Nya tankar & projekt tillsammans med min man cirkulerar...
Lika bra att sattsa högt, tänk att bli nominerad till Stora bloggpriset.
• Alfons
- Ta tillvara på varje liten sekund tillsammans med denna underbara lilla kille som växer i en rasande fart. Försöka att vara en tålmodig, hängiven & lyhörd förälder.

1 kommentar: