Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 17 maj 2016

Grillad ryggbiff med sallad

Redan tisdag...?! 
Här grillade vi både i fredags & lördags. Ryggbiff ena dagen & lax den andra dagen. 
Vad jag starkt vill tipsa om är att satsa på goda tillbehör till grillat. Att lära sig grilla en perfekt bit kött eller fisk är ingen rocket science, men att addera härliga tillbehör som lyfter hela grillningen är roligaste biten -enligt mig. Själv älskar jag gröna rätter & denna helgen lyckades jag med en fantastisk (om jag själv får säga) sallad som vi åt till biffen. Egentligen bara saker som fanns hemma, men det blev mycket lyckat. Man ska bara se till att stoppa i tid när det gäller ingredienser, ibland kan det bli lite rörigt om man använder för mycket av det goda.

Som sagt, en ny vecka är redan igång.
Tyvärr har den varma sommarvärmen försvunnit men håller tummarna för att den snart återvänder. Grillen värmer ju i alla fall ;)

We grilled whole last weekend. Sirloin steak & salmon. I would really recommend to go for tasty side dishes. Learning how to grill a perfect piece of mest or fish isn´t no rocket science, but to add & use some delicious dishes lifts the whole experience. I love green dishes & this weekend I made a lovely salad. You just have to make sure to stop in time when it comes to ingredients, sometimes it can get a bit messy if you use too much of good things ;)


 In the process, jag & kameran... Dessa bilder har en skarp punkt i vaje bild (suck). Jag fortsätter försöka jobba tillsammans med kameran. 
Rödvin till biffen. 
Daniel tyckte det var för tunt, jag tycker det var jätte trevligt. 
Visst lite tunt kanske, men med mycket smak.
 Saken blev biff...
 Sparris tar inte många minuter att grilla. Se till att knoppen ligger lite utanför den hetastade glöden, så behåller den sin fina knopp. Många frågor om sparris ska förvällas innan den grillas. Svaret är nej!
Fredagssalladen: 
Grundade med frisésallad & ruccola. Sedan grillad sparris (delad en gång) & 
zucchini i skivor.
Toppade med blåbär, gruyereost, rostade pinjenötter & karamelliserad rödlök & en enkel vinegrette med olivolja, balsamvinäger, salt & svartpeppar (alltid svartpeppar från kvarn).
Super gott med löken till osten & bären :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar