Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

torsdag 19 augusti 2010

Familjemedlem nr.4

Den som egentligen bestämmer hemma hos hos är prinsessan Fliza, en 4:a årig katt. Fliza tog våra hjärtan med storm en mörk höstdag när jag & svärmor hämtade henne på en parkering vid ett stort bostadsområde här i Malmö. Jag hade övertygat min man om att katt absolut var det bästa, inget hem utan en hus katt. Vi bestämde oss för att hitta en katt som verkligen behövde ett hem, blev tipsade om KKS, Kattkommando syd, en organisation som hjälper katter i svåra eller oönskade situationer att få nya hem. Passande tyckte vi & till sist hittade vi en liten, liten silver blå tjej med röda tussar som blivit ensam kvar i sin kull hos en mycket gammal dam som inte riktigt att räknat med att gå från 1 till 5 katter... För 250 kronor blev hon vår :0) Till & med min svärmor som egentligen inte gillade katter är numera god vän med henne & skämde bort henne rejält med leksaker innan dock Alfons kom till världen... Katt passar oss utmärkt, tillför trivsel på HÖG nivå, mysig, busig, social & väldigt självständig. Bestämmer gör hon verkligen, precis allt som rör Fliza är alltid på hennes villkor - I LOVE :0)

Å matte har ställt mormors gamla fina tvättkorg på golvet, tom dessutom... Nu är den min!
Här satt jag bra :0)
Om jag lägger huvudet på sned blir jag bra på bild :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar