Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 12 januari 2010

Snabb lunchsoppa

Hemma själv, snöigt, ruggigt & med en hälsosam lunch i tankarna. Efter en snabb inventering i köket, tar jag ett beslut att soppa får stå på menyn.
Hackar ner alla grönsakerna i en gryta, täcker med vatten & en buljongtärning, lite nymald svartpeppar. Koka 5 minuter mixa, servera. Bus enkelt & väldigt gott, för att inte tala om nyttigt!

Hittade dessa grönsaker...
Vipps ner i en gryta, en morot åkte med också.
Serveras med en klick turkisk yogurt & en knäckemacka med färskost!

1 kommentar:

  1. Hej Emma! Tack för att jag får komma in i din bloggvärld. Underbara recept och jag sitter här i min soffa, kan inte göra ngt annat, så jag bara njuter. Blir sugen på att baka och så fort jag kan hoppa lite bättre på benen så skall jag baka och fixa i hemmet. Du inspirerar mig. Lycka till med bloggen i fortsättningen och jag vet att du kommer att gå långt,du är bara så BRA! Många kramar till dig och lille Alfons

    SvaraRadera