Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 1 januari 2010

Nyårsfirande

Nyårskvällen blev perfekt i goda vänners lag & med en god 3-rätters + ostbricka. Kom i säng sent, mätt, nöjd & förväntansfull inför det nya 2010. De första 10 åren har hunnit passera av 2000-talet. Jag blickar tillbaka...
Har fått mig en gedigen utbildning, rest, bott utomlands, träffat min man, skaffat både hus & barn + så mycket, mycket mer! Nu blickar jag framåt, livet är UNDERBART!!!
Några bilder från vårt nyårsfirande... Gott Nytt år!!!

Fördrink, en mycket prisvärd Cava, René Barbier. Vi har ALLTID en flaska liggande på kylning.
Vinet dekanteras, ett 10 årigt Amarone vin. Behöver inte säga mer om den saken...
Den otroligt möra vinkokta kalven skärs upp till förrätt.
Kalven serverad på ruccola bädd med iskall tonsisksås, kapris, körsbärstomat & citron. Serveras med bröd, ljuvligt...
Benedicte´s mumsiga sallad &...
krispiga sockerärtor serverades till huvudrättes som jag helt missade att fota... Knasigt, men till huvudrätt åt vi lax med en dansk vitvinssås & pressad potatis, sååå gott!
Ut i den frotiga kylan strax innan 0.00. Någon har redan nallat ett glas...
Kan var denne man, dvs min man. Skumpa ett absolut måste vid tolvslaget!
Vi hade en helt otroligt panorama vy från vår entré, krutröken låg som en tät dimma, smällare som i Bagdad & fyrverkerier precis ÖVERALLT!!! Tolvslaget var lycka men min familj (dock en livrädd katt) vänner, skumpa, kyla & raketer! HAPPY NEW YEAR...
Så idag, dagen efter... Kom ner till ett bord fyllt med disk... Här ett intorkat dessert glas.
Hmm, någon gäst som har lämnat kvar sin dryck...
Ja, å så mina skor... Tröttnade tydligen på dessa eller fick ont i fötterna, något av det iallafall.
Bara att ta nya tag! Gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar