Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 20 augusti 2013

Inspirerande sallader

Ni som känner mig vid det här laget vet att jag älskar sallader av olika slag. Ett helt optimalt tillbehör enligt mig, då de kan varieras i det oändliga. Jag jobbar ofta enligt jag tager vad jag haver principen & serverar salladerna på STORA fat, då blir det vackert & inte geggigt.

Här är lite inspiration från några av sommarens olika sallader, alla med grillade inslag. Frukt & grönsaker går nämligen utmärkt att grilla :)

Those of you who know me by now know that I love salads of all kinds. A fully optimized dish according to me, then they can be varied endlessly. I serve salads at BIG plates, then it will be beautiful & not messy.

Here's some inspiration from some of my summer salads, all with grilled touches. Fruit & vegetables works excellent to grill :)



 I botten på salladen ligger grönsallad från trädgårdslandet. Sedan grillade gula persikorhalvor, grillade späda morötter & grillade zuccini skivor. Toppat med skånsk alpost, vinbär, rostade pinjenötter & en örtdressing med rapsolja.
 Till salladen ovanför serverade jag grillade ingefära/chili/vitlökglaserade ribbs.
Här en sallad med ätbara blommor som jag odlat.
Mixad grönsallad i botten på fatet, sedan grillad sparris, grillade persikor, grillade färska gula smålökar + vattenmelon, rostade pinjenötter, parmesanost, små kalamata oliver & honungsvinigrette.
 Till salladen serverade jag grillad porchetta, arabiskt sesambröd & ekologisk, skånsk rapsolja.
 Grillad kycklingsallad med diverse färska & grillade grönsaker. Dressing med olivolja, rödvinsvinäger, citronsaft +cest, hackad kapris, hackade mixade örter, svartpeppar & havssalt.
Här förra veckans fredagssallad.
Ruccola med knaperstekt bacon, rostade späda morötter med rapsolja & vitlök, äkta buffel mozarella, kalamata oliver, rostade pinjenötter, olivolja, balsaminer, pesto, svartpeppar & salt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar