Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 2 mars 2011

Skisser & inspiration

Jag ska ställa ut tavlor senare under våren, så jag är redan på G. Skissa, skissa, skissa & tänka, fundera, planer -varför, hur... LOVE IT!

I will participate in an art exhibition later this spring. Right now I´m making sketches, thinking, planning -why, how... LOVE IT!


Pennor i många färger är ett måste i mitt skissarbete...
Inspiration i form av bilder hittar jag till exempel i olika tidningar, just denna bild kommer att bli viktig för måleriet...
Några första streck är dragna på en skiss...
Mera inspiration...
En skiss... Visar inga av mina skisser med skärpa under arbetes gång... Finns vissa orsaker till det.
Schack rutigt golv har tidigare varit ett viktigt inslag i mitt måleri, något jag nu tros återvända till...
Skiss...
Kanske en kommande serie... Ja som sagt arbetet är i full gång :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar