Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 28 januari 2011

Hej fredag!

Sa samma sak förra veckan & säger det igen, vad hände med veckan? Redan fredag... Men det gör inget, jag ÄLSKAR fredagar :0) Alfons & jag tog en tidig promenad & handlade frukt & grönt nu på morgonen, sen blev det en kopp kaffe när vi kom hem. Nu letar jag matinspiration, har ingen aning om vad vi ska äta till middag idag, i morgon har vi middagsgäster så den meny´n är redan klar. Januari helgerna har varit rätt lugna, nästa helg blir det en tur till Småland. Har fått för mig att när vi bjuder på middag ska vi hålla oss till ett tema. Öglade igenom en recept bok från min mormor, kanske kan vara nå´t att använda... TREVLIG FREDAG!

Translation: Said it last week & I say it again, already friday... But it´s fine by me, LOVE fridays :0) Rigt now I´m looking for inspiration, don´t know what to cook tonight?

En kopp kaffe efter en timme ute i kylan smakar då extra fint :0)
En sällsam syn, inte ofta jag äter vitt bröd, men det doftade nybakat inne på Özzen nu på morgonen, så det blev något slags bröd som var fluffigt & fint till kaffet :0)
Köpte nya tulpaner igår, ska fixas till idag...
Visst är det fin?! Min mormors klippbok till recept som jag nu har i min ägo :0)
Soppa, kanske en fredags soppa...
Gillar bäst hennes handskrivna recept...
Uppslag med en skön mix av kakrecept, hallongottor = nostalgi!
Hälsolimpa med kesella... Ja vi får vänta & se vad som lagas till kvällen :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar