Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 12 september 2010

Hallå Stockholm

Just hemkommen från en weekend i Stockholm, därav mitt uteblivna bloggande -SORRY, men det var liksom fullt upp. Stockholm halvmara var det som lockade oss, eller locka & locka, min man hade en vadslagning med en vän... Mer om det i nästa inlägg. Anyway, vi styrde kosan till Sveavägen, hem till Therése, vår kära vän & min sons gudmor. Vi bjöds på en fantastisk pasta & sedan försvann jag & Therése ut i kvälls vimlet på några drinkar. Daniel blev hemma & laddade inför lördagens kommande prestation & Alfons sov sött i sin resesäng :0)

Hej & välkomna till centrala Stockholm, sött så det förslår på en innegård vid Sveavägen.
Therése lånar sin brors ungkarls lya när hon tillbringar tid i Stockholm, simpelt, för charmerande tankar tillbaka till studie tiden :0)
Therése hade plockat svamp i hennes föräldrars hemtrakter, kantareller & svarta trattkantareller...
Lök & fläsfilé, som senare resulterade i denna...
läckra rätt, svamp pasta med fläskfilé.
Skogens guld vill jag kalla detta, så gott, så gott :0)
En bit ost på bröd, bästa tillbehöret :0)
En bit bröd även till detta charm troll :0)
Sedan var vi redo, Therése & jag för en kväll i Stockholm :0)
Vi gick till det förtjusande stället 1900, som drivs av Mat Niklas. Bästa bartendern Åsa, en vännina till Therése serverade drinkar precis så som det ska vara, PÅ RIKTIGT efter konstens alla regler. Nästa gång vill jag testa maten här. Trevligt barhäng, mycket trevlig & angelägen personal, bra musik - vi hade det bara så himla bra :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar