Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

lördag 5 mars 2011

Måleri från grunden

Jag grundmålade en av mina dukar i torsdags. På fredagen såg min förmiddag ut på följande sätt...

Yesterday I started on one of my canvases, a great way to start the weekend on...



Ibland bryter jag en färg eller köper en fel bruten färg i färgbutiken (bra tips, för billig peng) när jag grundmålar dukar. I torsdags blev det enkelt, färg på flaska, en vit akryl...
Vitt på vitt...
Bred pensel gör jobbet...
I fredags var duken torr, fram åkte penslarna...
Började lite stilla med ett par färger...
En första form...
Här en detalj av duken som jag för övrigt skissar på med färg från topp till tå, många timmar kvar innan målningen är redo för en vägg...
Fika mitt i allt ihop ;0)
Brödet är hembakat & den fina brickan bytte jag till mig av den här tjejen när jag för länge sedan gick på Capella Gården :0) En trevlig fredags förmiddag alldeles för mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar