Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

onsdag 26 januari 2011

Italienskt på gamla väster

Lunchade på ett litet italienskt ställe med namnet Epicuré på gamla väster med en väninna idag. Vi hade hört att det skulle vara ett mycket bra ställe, både för lunch & a `la carte. Vi båda beställde varsin lasagne, men alltså HALLÅ värma den i micron -tummen ner :0( Lokalen kändes vid första anblicken mysig & robust, men när kocken satte igång med att steka bakom en skärm kan jag nog lova att alla som satt i den lokaln just då kom tillbaka efter lunchen & doftade kraftigt stekos... Varför kan ingen få till ett sån´t här ställe i Sverige? Jag hade trevligt med mitt sällskap men tror nog inte att jag återvänder hit, trist eftersom italiensk mat är min favorit...

Translation: Today I had lunch with a friend at a italian place called Epicuré. We had only heard good things about this restaurang, but I´m not shure that I will go there again & that is a shame cause I really like italian food...

Bäst var brödet som ställdes fram på bordet direkt när vi satte oss...
En till synes aptitlig bit lasagne, hade den bara varit genomvarm så...
Vill någon vara snäll & tipsa om ett bra italienskt ställe här i stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar