Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

söndag 11 juli 2010

Värme slag

Kan inte minnas att jag under någon sommar tidigare här hemma i Sverige har svettats så som jag har svettats idag. Hela dagen har jag haft "precis avslutat ett spinning pass" looken dvs genomblöt disktrasa. Nu efter en kall dusch har jag letat fram en solfjäder som jag köpte i Paris -06 då termometern visade 35 +. Anyway, köksrenoveringen har fortsatt idag också. Jag har avslutat dagen med att måla vissa väggar vita. I morgon kväll hoppas vi på att ta bort täck pappen på golvet & städa, helt jävligt, milt uttryckt, huset är stökigt & skitigt -ingen bra combo men oundviklig... Nu ska jag ta ett beslut om tapeter, på återseende :0)



Visar för tillfället inga gå till väga maträtter, renoveringen komplicerar det hela, så tills vidare visas bara resultatet upp. Varmt som attan i dag så sallad till lunch, grillade auberigine, zuccini, paparika, nektarin, sparris & bröd som hamnade på en tallrik med sallad, tomater, tonfisk & mozarella. Salladen toppades med en vinigrette av olivolja, balsamvinäger, honung, örtsalt. peppar & finhackad färsk lök -super smarrigt :0)
Alfons var endast iklädd blöja för dagen, här smaskandes på banan :0)
Mat är högst intressant.
Världens sötaste kladd unge :0)
Daniel började montera ihop köks lådorna till köket från IKEA.
Detta kommer kännas lyxigt när det är klart, vår gamla lådor var så att säga värdelösa.
Paus med mattidning & smoothie med hallon & granatäpple. Nu ska det läsas på nya spännande recept när monster spisen med två ugnar senare kommer på plats :0)
Målade köks entrén vit.
Bye, bye spy grön. Nu kommer man även våga ta in gästerna denna vägen.
Passar på att frossa i jordgubbar så länge de finns.
Till middag blev det grillad kyckling med mumsig sallad :0)
Testa jordgubbar i salladen om ni aldrig gjort det, super gott.
Då var även denna veckan till ända, köket är på G & vi har ätit mycket god mat fast vi saknar kök. Undra vad nästa vecka har att bjuda på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar