Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

fredag 18 juni 2010

Middags bjudning

Innan dagens aktiviteter sätter igång, softar jag med en kopp kaffe, lite rågbröd & letar inspiration till morgondagens middags bjudning. Egentligen inget speciellt, eller jo det är det... Kungabröllop & Atmosfär köksmästare med dam på besök, vad ska vi hitta på? Jag vet att kockar inte bryr sig speciellt mycket vad de blir bort bjudna på för mat, men jag tänkte kanske att Victorias bröllop kunde stå som inspirations källa. Dessutom är damen i fråga en gammal vän i gamet. Får vänta & se vad som sker, att vi dessutom sätter igång att riva ut köket imorgon sätter även vissa nya begränsningar & förutsättningar...
Trevlig fredag gott folk :0)

Massa, massa kokböcker -hur ofta använder jag dem? Vissa favoriter, andra aldrig använda...
Fantastisk vacker inspirerande kokbok, men tyvärr aldrig använd...
Koksboks författaren är gay, så det blir många vackra bilder på vackra pojkar :0)
Boken innehåller flera kapitel baserade på olika städer runt om i världen.
Fotografierna talar för sig själv, vill nästan slicka på pappret...
Läckert, läckert...
Ett kapitel: New York.
Ibitza tror jag denna rätt tillhör...
Recept på äkta makens prinsess tårta. Ska man ha tårta till dessert, eller är det fånigt för endast fyra personer?
Sweden...
Har inte ens vågat räkna alla kokböcker, skåpet i matrummet rymmer ännu flera...
Å det fylls på hela tiden med nya...
Nu vill jag ha Leilas´s senaste bok!
Har iallafall två väldigt snygga krukor med basilika, så kanske att basilika kan användas till nå´t?
OK, kaffe & surf vid datorn, Alfons sover förmiddags lur... På återseende :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar