Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 3 maj 2016

Bra start på dagen

Hej hopp, redan tisdag! Igår var det en intensiv dag, från morgon till kväll, så när jag väl hamnade i soffan fanns där inga tankar på att blogga. Känner mig nu underbart utvilad efter en hel god natts sömn & solen strålar från klarblå himmel, kan det bli bättre? Idag står några små saker på agendan, men en promenad måste hinnas med någonstans där emellan.

Nu ett litet tisdagstips, ett drickbart sådant. För några år sedan, vid något detox tillfälle började jag varje morgon innan frukost med att dricka ett glas ljummet vatten med färsk pressad citron & färsk riven ingefära. Sedan dess har denna morgondrink hängt med varje morgon, känns som en bra start på dagen. Gott, färskt & välgörande.

Hello Tuesday! Feeling wonderfully refreshed after a good night´s sleep & the sun shines from a clear blue sky, could it be better?
Now a small tip, a drinkable one. A few years ago, at some point I started every morning with this detox drink, before breakfast. I press a clove of lemon in a glass & tear in a dash of fresh ginger & fill upp with lukewarm water. Good, fresh & beneficial :)


 Det går åt ganska mycket färsk ingefära hemma hos oss. Jag använder lite varje morgon, vi använder det i frukostjuicen på helgerna & i matlagning. Älskar denna lilla knöl.
Till morgondrinken pressar jag en klyfta citron i ett glas & river i en gnutta ingefära (med världens bästa microplain!) & fyller upp med ljummet vatten.
 Så dricker jag det direkt, på stående fot.
 På vardagarna är det alltid te som gäller till frukost. 
Favoriten just nu är Supreme matcha green från Pukka.
Idag blev det också denna mumsiga skål till frukost.
Nu mina vänner är tisdagen igång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar