Top Vardagsbetraktelser bloggar Blogglista.se Blogg Topplista Allmänt Matbloggstoppen

tisdag 4 december 2012

Pepparkakspyssel

I helgen började jag & Alfons julpyssla. Vi byggde pepparkakshus & dekorerade pepparkakshjärtan som vi ska hänga upp. Hög mysfaktor!

Last weekend, we made some Christmas decorations. We built a gingerbread house & decorated gingerbread hearts. Very cozy!


Att köpa en burk med pepparkakshjärtan med hål i & sedan dekorera  med kristyr & godis ger snabbt resultat. Perfekt barnpyssel :)
Jag har införskaffat smalt vitt sidenband som vi ska hänga upp pepparkakorna med...
 Färgglatt!
 Å så lite grafiskt ;)
Skulle kunna hänga i granen, men jag tror det blir i ett fönster...
 Jag tycker att detta är absolut lika kul som Alfons :)
 STOR koncentration...
Jag brukar limma ihop pepparkakshus med limpistol, men jag hade glöm att köpa lim så jag fick mecka med smält socker istället. Kladdigt & inte alls optimalt :(
Hade även glömt att köpa små silverkulor, så årets design blev något enkel ;)
Funderar på att göra ett till, detta kommer då att få agera tjänstebostad när det kommande slottet står klart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar